tirsdag 13. mars 2012

Ikkje bare sol og varme

For de av dere som skulle ønske at dere kunne fått en smak av Californiavær, ville ikkje hatt noe å sett frem mot denne uken. Vi har tydeligvis skikkelig Bergensgruffs i vente! Eg stod på busstoppet i kun ti minutter i dag, men likevel klarte kombinasjonen av vind og regn å gjøre buskebeina rimelig våt, sjøl om eg brukte paraply. Mens eg stod der og hørte på lydbok under paraplyen min følte eg meg delvis "hjemme igjen". En typisk følelse av å vente på bussen, i regnet, under en paraply som gjerne skulle vært mye større, noe eg har gjort uttallige ganger på vei til NHH.


Eg går nesten alltid til skolen, delvis fordi det er deilig, delvis fordi eg slipper å vente på bussen og delvis fordi eg kan beregne tiden mye bedre. Dette er andre gangen eg har tatt bussen til skolen. Forrige gang eg tok bussen var det fordi eg hadde forslått tåen min og det var ikkje særlig behagelig å gå. Den dagen var det godt vær og eg synes bussturen var kjapp og effektiv. I dag derimot, var bussen svært full, den stoppet meget hyppig for å slippe folk av og ta på nye, så mye tyder på at når det er dårlig vær så blir bussen brukt i mye større grad. På grunn av min feilberegning av bussens effektivitet, endte eg nesten opp med å komme for seint til min egen fremføring. I tillegg, som urutinert busspassasjer, gikk eg av på et stopp altfor tidlig, da eg ikkje var klar over at bussen gikk opp hele veien langs campus og stopper like ved auditoriumet. Eg endte derfor opp med å traske 15 minutter i regnet til tross bussbruk...

Fremføringen gikk hvertfall bra og eg feiret med å ta bussen hjem igjen - denne gangen ble bussen tatt helt fra campus til mitt kvartal ;)


3 kommentarer:

  1. Hehehe. Jeg forstår deg så godt og smiler i skjegget her i 26 grader og sol. Fotograferte årets første skogbrann fra inngangsdøren i ettermiddag. Hils madammen.

    SvarSlett
  2. Dette høres bra ut! Var litt bekymret for at Ulrike ikke skulle få deg med hjem igjen her en stund. Ønsker dere alt godt der borte, men ikke FOR perfekt....:-) Her i Bergen er det deilig vår!!! :-)

    SvarSlett
  3. Det er godt at det kan regne der borte også! Du får investere i en større paraply. Trodde du hadde lært etter å ha bodd en årrekke i Bergen! ;-) Her i Jølst har vi ikke sett solen på nesten en mnd, og her regner det nesten fra begge sidene samtidig!! Vår.. vår.. du ønskes herved velkommen!

    SvarSlett