tirsdag 20. mars 2012

Et lite stykke Norge

Det er noe som overgår det meste når man er langt borte fra alt som hjemme...  Den dagen det dukker opp en liten pakke i postkassen fra andre siden av jordkloden med det fantastiske innholdet av en halvklam, halvsmeltet og aldeles himmelsk nydelig melkesjokolade!! Et lite stykke Norge!! Å se den kjente, gule embalasjen, rive opp papiret, lukte den gode kakaomelkelukten, brekke av et uhøflig stort stykke og la det smelte på tungen... Toppen av lykke! Takk Mamma, du vet hva som gleder din datter. 


Det er egentlig et litt merkverdig, lidenskapelig forhold jeg får til melkesjokolade når jeg er langt hjemmenfra. Jeg spiser ikke så ofte vanlig melkesjokolade hjemme. Foretrekker ofte mørkere sjokolade eller den med nøtter eller mandler i... Men når man er ute i den store verden, akk, da er det ingenting som slår den gode, gamle (ingen over, ingen ved siden) Freia Melkesjokolade. Mmmm... den første ble slukt på flekken, mens den andre ligger i skuffen, godt gjemt, for å spares til en dag den trengs som mest. 

2 kommentarer:

  1. Velbekomme!!! Og takk for den søte beskrivelsen. :-)
    Klem fra Mamma

    SvarSlett
  2. Jeg fikk en sånn en jeg også - helt uventet en dag. Ble så glad at jeg nesten måtte felle en liten tåre, men bare nesten, gleden av melkesjokolade døyvet rørtheten! Helt herlig!! :)

    SvarSlett