søndag 18. mars 2012

Always open

Obama sa i sin "State of the Union"-tale at ingen kan slå amerikanerne på produktivitet. Det er, etter min mening, noe som definitivt kan diskuteres og det finnes nok en del asiater som vil si seg uenig. Ett poeng har presidenten riktig nok: amerikanerne har hvertfall lange arbeidsdager og utvidet arbeidsuke. Etter å ha vært her i omtrent to og en halv måned er vi blitt godt vant - nærmest alle butikker er åpne hele uken, og gjerne langt utover kvelden (natten). For oss konsumenter er dette veldig praktisk, men det betyr også at noen må være på jobb hele tiden, så hvor ideelt det egentlig er kan nok også diskuteres.


Øl er veldig rimelig her, pluss at det er et enormt utvalg så man kan få prøvd mange ulike typer. Mye importert fra Europa (noe som er veldig bra, da mye amerikansk øl smaker vann...) og en del fra Asia også. Eg burde nok ha blitt vant til prisene etter å ha vært her såpass lenge, men eg synes likevel at det nesten er "juks" å kjøpe 12 Heineken eller 12 Coroña for under en hundrings..

2 kommentarer:

  1. Trodde Budweiser var så godt, jeg! Ser at Hansa er kommet på savner-listen. Tipper jeg vet hvem som har ført opp den... :-)

    SvarSlett
  2. Tipper du liker den prisen ja! Her hjemme har prisene på en del matvarer steget en del.. f.eks. en original grandiosa som før kostet 35 kr. koster nå hos oss over 40 kr.. :P er bare å nye prisene der nede mens dere kan,hehe.. kos deg med heineken ;)

    SvarSlett