mandag 23. januar 2012

Visiting Berkeley Hills

  De siste ukene har vi holdt oss i "nærområdet" og utforsket blant annet litt turmuligheter og friluftsområder rundt Berkeley. Man kan vel si at jeg relativt raskt kjente rastløsheten og fjellabstinensene etter dager med mye rusling og løpeturer rett frem og delvis på asfalt. Så det var rett og slett fantastisk tilfredsstillende å oppdage hva Berkeley Hills har å by på av turmuligheter.

 En hoppende glad Ulrike 

Tilden Regional Park er et enormt område som strekker seg bakover i Berkeley Hills. Det er milevis med små veier og stier, opp og ned, under store trær og opp i "öppna landskap". Vi kan ta bilen 10-15 min fra her vi bor og vips... vi er i en annen verden! Jeg var mildt sagt i ekstase den dagen vi oppdaget Tilden og har vært tilbake på noen løpeturer siden. Helt topp med litt slit i motbakke igjen også er det jo en herlig belønning å komme opp til nydelig utsikt over Berkeley og inn mot San Francisco, Golden Gate Bridge og det hele... Vi har enda bare gjort oss kjent i en liten del av området, så der skal vi nok få oss mange fine turer mens vi bor her. Og jeg slipper å lengte SÅ mye etter fjellene i Bergen... Skulle jo selvfølgelig ønske jeg hadde Mia med når vi er på så fine turer, men men...





















En annen dag kjørte vi litt lengre avgårde til et sted som heter Oakland (en liten halvtimes kjøring herfra) og gikk en tur i The Regional Redwood Forest. Det var nesten litt overveldene å oppdage enda et enormt område med endeløst med veier og runder der man kan spasere eller løpe, nyte naturen og skogen og se på de enorme Redwood trærene. Utrolig flott! Jeg gikk også og tenkte på at det hadde vært så fint å ridd der, og som om noen leste tankene mine kom det plutsleig en dame ridende. Vi kom i prat og hun var veldig grei og tilbød meg til og med å låne hestene hennes dersom jeg vil. Det høres helt supert ut og nå venter jeg på å få rideutstyret jeg har bestilt i posten. Har planer om å ta noen ridetimer også, men hadde vært fantastisk å ri på tur i Redwood-skogen. Dette er jo et godt eksempel på hvor åpne og hyggelige mange amerikanere virker, så blir litt spennende å se om hun faktisk mener det og om det blir noe av. Det skal hvertfall ikke stå på meg :)




For noen dager siden kjørte vi litt nordover langs kysten og til noen flotte sandstrender. En liten og sjarmerende og en annen enormt lang og vidstrakt. Og hvis noen lurer, ja det var faktisk advarsel om fare for haiangrep... Men noen tøffinger var ute og surfet til tross. 


De har hatt et Great White-angrep ved denne
stranden på 6 feet (altså på grunnere vann enn
Kjetil er høy! ) 
Nå har vi hatt 3-4 dager med regn og egentlig ganske surt vær... Hehe, så for dere som har irritert dere over alle de flotte solbildene og fornøyde smilene i godværet mens dere selv har regner vekk hjemme i Bergen - nå kan dere godte dere litt - for vi har skikkelig Bergensvær her nå...  40 mm nedbør på ett døgn og tåkeskyene henger tett nedover Berkely hills. Frister ikke med tur der idag nei...

Hakket mer fornøyd enn den gjennomsnittlige bergenser i regn
Og for filmentusiastene - her er ukens godbit ;)
 

4 kommentarer:

  1. Herlig film/bilder med musikk! I bet she feels good now! Mia er litt misunnelig, og gleder seg til våren. Men - hun koste seg ganske bra i snøen på Fløyen i dag, og i morgen skal hun kanskje få være med på skitur. Med potesokker og dekken.

    SvarSlett
  2. Heisann dere!
    Så nydelig det er der! Skjønner godt at du liker å komme litt opp i høyden, Ulrike! Jeg må smile og le når jeg ser hvor fornøyd du er, og jeg gleder meg virkelig på deres vegne!
    Det blir spennende og se hvordan det blir med hesteridningen. Er perfekt for fine turer i solnedgangen :-) Stor klem!

    SvarSlett
  3. Så bra dere fant noen fine turområder. Det så virkelig fint ut, og Ulrike, vittig å se så fornøyd du ser ut. Fin utsikt fra Sea View, selv om det var litt disig. Så fint ut!
    Jeg er også fornøyd fordi jeg har funnet en fin liten tursti langsmed en elv her, men skulle ønske jeg hadde hatt noe sånt som dette i nærheten også, ja!

    SvarSlett
  4. Flott landskap dere kan boltre dere i ;)Det så idyllisk og fint ut, en absolutt god måte å bruke fritiden på. Jeg nøyer meg turer i snøen på Ulriken, men det er hvertfall god trening og fin utsikt over Bergen litt oppe i høyden.

    SvarSlett