lørdag 14. april 2012

Viva Las Vegas

Hotellet vårt - Cæsars Palace
 Etter noen innholdsrike dager i California pakket vi kofferter og var klare for nye eventyr, Las Vegas stod nå for tur. Egentlig var planen først at vi skulle leie bil i San F. og kjøre til Vegas og Grand Canyon, men det var vi veldig glad vi ikke gjorde. Det er nemlig et høyt antall km (ca. 900) og om lag ni timer å kjøre fra SF til Vegas. For en tid tilbake tok vi da den geniale avgjørelsen om å rett og slett fly til og fra Vegas og heller leie bil der når vi skulle til Canyon. Super avgjørelse! I stedet for å bruke flere dager bare på å peise av gårde på motorveier, fikk vi nå utnyttet dagene kjempebra.

Fontener utenfor Bellagio
Uthvilte og glade landet vi i Vegas tidlig på torsdagen, overnattet på Cæsars Palace (et av de virkelig store, kjente og ekte Vegas-hotellene) og tilbrakte hele dagen med å oppleve ekte Las Vegas stemning… Det er virkelig "a crazy place…" Og jeg må si det var nok med et par dager der totalt sett, for selv om det på mange måter er storartet og flott, kan man nesten bli litt dårlig av hvor mye penger som direkte sløses bort på lys og lyd, for ikke å snakke om gambling… Det er heller ikke godt å tenke for mye på hvor mye vann som brukes til pynt og show der midt uti ørkenen…

Men man kunne ikke tenke for mye på sånt. Det var stas å oppleve og stas å ha vært der hvertfall. Vi spiste himmelsk mat, drakk god drikke, spilte noen dollar her, vant noen dollar der, var på ”The Mentalist” show der jeg for det meste satt og var redd for å bli trukket frem på scenen, for ja, han trakk mange, særlig unge kvinner, opp på scenen i showet sitt… Jeg slapp heldigvis unna der jeg skled så langt ned i stolen som jeg kunne…

Utsikt til "The Strip" fra rommet vårt

En Ben & Jerr'IS måtte vi bare ha.

Kjetil måtte bare ha dette bildet av Ulrike utenfor hennes nye "favorittrestaurant"

Bare å rusle rundt og titte på alt i Vegas er stor stas. På ”The Strip” finner man alle de store hotellene på rad og rekke, det ene mer prangende og enormt enn det andre. Det er virkelig slik man ser det på film! Hvert hotell har sitt eget tema, og det er så gjennomført og nøye at man nesten får følelsen av å være i Venezia, eller New York, eller i romerriket der vi bodde på Cæsars Palace… Der var det skikkelig luksus med enorme rom, enorm seng, stooor plass, boblebad og utsikt ned til ”The Strip” fra 37 etasje. Andre hotell hadde kanskje gjort enda mer utav temaet sitt. Hotellet Venezia var laget som om det virkelig var i Venezia med balkonger og trange gater og himmel i taket som ga en behagelig ettermiddagsstemning. Det rant også en kanal gjennom hele hotellet der gondoler transporterte gjester med gondolførere i autentiske klær som sang opera av full hals. Man må bare gi seg ende over… for et sted!

Vi fikk plutselig en tur til Venezia med på kjøpet

Gondol i Hotel Venezia

"The Strip" i bakgrunnen
Gutta måtte gamble litt
Etter en himmelsk middag gikk vi forventningsfulle ned utenfor Hotel Bellagio for å se på fonteneshowet på kvelden. André og Christina, som begge hadde vært i Las Vegas før, hadde fortalt at dette var høydepunktet så vi gledet oss virkelig. Skuffelsen var derfor stor da de annonserte over høyttaleranlegget at fonteneshowet var avlyst pga for mye vind… Kjedelig! Heldigvis kom vi fort på at vi jo skulle tilbake i Vegas noen timer før flyet gikk tilbake, så da kunne vi forhåpentligvis få det med oss. Det gjorde vi også og det var fantastisk. Dere kan glede dere over at vi har laget det som en egen film nederst i bloggen. Det ble faktisk veldig stilig på video, så det må dere bare ta dere tid til å se. Se hvor bra fontenene nesten danser til musikken.